Wij streven naar tevreden cliënten. We doen dagelijks ons uiterste best om de gewenste zorg en ondersteuning te bieden. Desondanks bestaat er de mogelijkheid dat je ergens niet tevreden over bent. Vertel het ons zodat we onze zorgverlening kunnen verbeteren. We gaan graag met je in gesprek en op zoek naar een oplossing.
Bespreek je klacht met de desbetreffende begeleider. Wanneer dit niet tot het gewenste resultaat leidt, neem dan contact op met de teamleider. Indien de klacht dan niet naar tevredenheid is opgelost, dan vragen we je contact op te nemen met de directie.
Wil of kun je de klacht niet bespreekbaar maken met ons, of wens je onafhankelijke ondersteuning hierbij, dan kun je contact opnemen met Klachtenportaal Zorg. Klachtenportaal Zorg is een externe organisatie waarbij we zijn aangesloten om onvrede en klachten over onze zorg te helpen oplossen. Heb je jouw klacht of onvrede opgestuurd, dan beoordeelt Klachtenportaal Zorg of deze voldoet aan de voorwaarden om deze in behandeling te nemen en welke procedure erbij past. Als er informatie ontbreekt of onduidelijk is, nemen zij contact met je op om het volledig te maken en ervoor te zorgen dat de klachtenprocedure goed opgestart wordt.
Wil je advies over hoe je om kunt gaan met een situatie waar je ontevreden over bent? Ook dan kun je contact opnemen met Klachtenportaal Zorg. Je start dan nog geen procedure op.
Geef je klacht door met het klachtenformulier op de website van Klachtenportaal Zorg: https://klachtenportaalzorg.nl/klacht-indienen/. Je kunt ook een e-mail sturen aan info@klachtenportaalzorg.nl. Weet je niet welke klachtenprocedure voor jouw geldt? Ook daar kan Klachtenportaal Zorg mee helpen.
Het doel blijft het oplossen van eventuele onvrede en klachten.